zaterdag 5 november 2011

Zie de maan schijnt door de wolken


Voor zover ik weet ben ik geen weerwolf, maar de maan (en ook de zon) hebben me altijd erg gefascineerd, net zoals wolken trouwens.

Terwijl ik weer eens achter mijn computer mijn Facebook monsters aan het voeren was (tja je moet iets...) zag ik in mijn ooghoek ineens dat het (in mijn oog) volle maan was. Het kan best zijn dat het een dag voor of na volle maan was, maar voor mij was hij vol genoeg!.

Omdat ik dat altijd al eens op de foto had willen zetten maar daar steeds in faalde omdat ik geen statiefje had, bedacht ik dat ik het nu weer eens opnieuw wilde proberen, ik had er immers een mogen lenen van de cursus!

Nu is het zo, dat mijn bouwvereniging het nodig vond om de balkonranden schuin te maken en dat maakt het lastig om het statiefje daar op te plaatsen. Ook moet ik (tot mijn schaamte) toegeven dat ik ook (nog) niet zo handig was in het af/opstellen van het statiefje. Dus veelal moest ik hem tegen de muur houden om de gewenste foto's te krijgen.

Op het balkon aan de achterzijde begon ik er dan ook op verschillende manieren vrolijk op los te knippen. Sommigen met flits, sommigen zonder flits, soms met statief, soms zonder enz. 

Achter mijn flat staan echter rijtjeshuizen en ineens gaat daar een deur open en begint iemand in het locale dialect iets tegen me te gillen. Stel dat ik het al had kunnen verstaan, dan nog voel ik me niet geroepen om zo 's avonds laat terug te gaan gillen en dus ging ik maar gewoon verder waar ik mee bezig was: het 'te pakken krijgen van de maan'. 

De meneer ging weer terug naar binnen en ineens zie ik hem heel demonstratief samen met zijn vrouw de gordijnen van zijn keuken en achterkamer dichtdoen.... 
Een grote glimlach verschijnt op mijn gezicht: yeah right, alsof ik daarin geinteresseerd was!

Maar hoe dan ook, ik vind mijn plaatje van de maan door de wolken aardig gelukt!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten