zaterdag 5 november 2011

Huiswerkopdracht les 2: werk in uitvoering: andere mensen aan het werk (2)


Soms ben ik eigenwijs en vind ik dat ik zo mijn eigen interpretatie aan een opdracht mag geven. 

Toch vind ik dat deze foto drie dubbel voldoet aan de opdracht, want hier zijn maar liefst drie 'dingen' keihard  aan het werk, misschien zelfs wel vier als je de camera zelf meetelt!

Ik ben doodsbang voor spinnen en ik heb een hekel aan vroeg opstaan. 
(simpelweg omdat ik pas heel laat in slaap val).

Deze foto is genomen ergens tussen 6 en 7u 's ochtends vanaf mijn balkon. Ik moest al vroeg gaan werken en dus ook vroeg opstaan. Het is dan ook een van de weinige keren dat ik een zonsOPgang meemaakte. En terwijl ik al slaperig stond te wachten in de keuken op mijn kopje thee om wakker te kunnen worden, viel mijn oog op het prachtige tafereeltje dat zich buiten afspeelde.

De spin is keihard aan het werk om haar web weer te herstellen, dat ik de avond daarvoor zo vakkundig gesloopt had (in de hoop dat ze zou opgeven en verdwijnen). 

De zon werkt keihard om boven de horizon uit te klimmen en zijn plekje aan de hemel in te nemen.

En ik werk keihard om mijn spinnenfobie te overwinnen door (geheel vrijwillig) op nog geen 20 cm van een levend(ig)e spin foto's te gaan staan nemen!


Werk in uitvoering, zonder meer!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten