zaterdag 5 november 2011

Huiswerkopdracht les 2: werk in uitvoering: andere mensen aan het werk (1)


Deze foto is gemaakt ergens in Berlijn, tussen het Mauerpark en de Alexanderplatz. 
Ik was hier voor een tweejaarlijks congres over stemmenhoren, waar ik een workshop mocht verzorgen. Op zondag hadden we nog wat tijd voor we terug moesten en zijn we door Berlijn gaan wandelen. 

We wilden graag een aantal stukken zien, waar de (oude resten van de) muur nog staat. Een van die plaatsen is het Mauerpark. Deze zondag  (wie weet wel elke zondag, dat weet ik niet) was daar een grote rommelmarkt aan de gang. Het was er druk, heel druk, best gezellig, maar niet zo mijn ding. De muur bovenaan de ophogingen van het park vond ik dan ook veel interessanter. 

Vanuit het Mauerpark zouden we door de stad lopen naar een ander stuk muur. Dat was een behoorlijk eind lopen en tussendoor kwamen we nog genoeg dingen tegen die op de foto gezet 'moesten' worden. Ik was dus druk aan het werk. 

Ineens werden we ingehaald door deze meneer. Hij liep vlug, heel vlug, waardoor ik ook vlug moest handelen en de foto niet geheel scherp is geworden. Maar eigenlijk vind ik dat wel mooi, passend bij de situatie. 

Deze meneer is hard aan het werk: met drie stoelen op je nek over straat hollen, dat is best werken!
Het roept bij mij ook een boel vragen op (onduidelijkheden, net als de foto die niet helemaal scherp is): waar komt deze meneer vandaan? Waar gaat hij naartoe? Wat moet hij met die stoelen? Waar heeft hij die voor nodig? En waarom drie en niet vier? enz....

Deze meneer was duidelijk aan het werk en liet mijn fantasie ook hard werken!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten