zaterdag 5 november 2011

emoties en ontploffingen



Emoties waren en zijn nooit zo mijn sterkste kant geweest. Oftewel was ik emotieloos, oftewel reageerde ik veel te heftig op dingen. 

Met enige regelmaat is het 'een zootje in mijn kop' wat zoveel betekent als dat de gedachten door mijn hoofd razen en ik het zelf niet bij kan houden en daardoor ook niet tot rust kan komen.

Een boel jaren geleden mocht ik een training volgen. In die training kreeg ik nogal wat vaardigheden aangeleerd. Ik ontdekte daar, dat ik niet van 'geheel relaxed' in één keer zonder aanleiding naar 'ontploffing' ging, maar dat er een aantal stappen aan vooraf gingen.

Zodra ik dat kon herkennen, werd het ook mogelijk om eerder in te gaan grijpen. Als je eerder ziet dat het op een 'ontploffing' uit gaat draaien, dan is het handig als je vaardigheden ontwikkelt waarmee je dat eventueel zou kunnen voorkomen. 

En zo kregen we in die training allerlei zaken aangereikt. Van yoga tot touwtjespringen en boksen, van alles passeerde de revue. 
Ik ontdekte dat ik van yoga opgefokt werd, maar dat ik vreselijk rustig werd van het staren naar de bubbeltjes in een glas frisdrank. 

En dat principe, pas ik nog dagelijks toe. Niet in de vorm van frisdrank, maar zoals op de foto...

Welkom in de mysterieuze wereld van de lavalamp!

1 opmerking:

  1. Als dat de allesomvattende oplossing is, ben je nog goedkoop uit. Die lamp lijkt je wel in een andere wereld te brengen, zo te zien. Wel, als het helpt is het goed. Minder dikmakend dan frisdrank ook.

    BeantwoordenVerwijderen