zaterdag 5 november 2011

Huiswerkopdracht les 1: Mijn favoriete plek (2)


Zoals ik al aangaf heb ik veel favoriete plekken. Maar een andere plek waar ik graag vertoef, is 'mijn eigen wereld'. Daarmee bedoel ik de wereld in mijn hoofd. 
Ik hoor stemmen, veel stemmen, en dat vind ik meestal niet zo erg, ik vind het vaak best gezellig en zou ze niet willen missen.

Het liefst ben in in 'mijn eigen wereld' in wat ik 'mijn prinsessenstoel' noem. Ik kan dan helemaal wegdromen en wegzweven in mijn gedachten, vandaar de 'zweverige'hoek vanwaaruit de foto genomen is.

De spullen die je op de stoel ziet, zijn spullen die mijn 'stemmenwereld' vertegenwoordigen. Alle voorwerpen hebben een verhaal of staan voor minimaal één van de stemmen. 

Om een voorbeeld te geven: de twee knuffelhonden op de foto (de geheel bruine met zijn tong uit zijn mond: Snoet, en de wit met licht en donker buin: Puppy) zijn eigendom van mijn jongste stemmetje, Lesley, Ze heeft ze zelf uit mogen kiezen en een naam mogen geven. En ze moet er ook zelf voor zorgen. Ze heeft ze gekregen omdat ze al die jaren al zo dapper is en ik niet altijd evenveel geduld voor haar op kon brengen. 


De puzzelboekjes aan de rechterzijde zijn mijn manier om, wanneer de stemmen erg onrustig zijn of onderling onenigheid hebben, weer rust in mijn hoofd te creeren. Ze gaan dan namelijk samen werken om de puzzel op te lossen en vergeten hun onenigheid. 


Kortom, dit is een kijkje in mijn favoriete plek: Mijn Eigen Wereld.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten