woensdag 23 november 2011

huiswerkopdracht les 3: lijnen en figuren (2)


Toen ik na de fotocursus nog nagenietend, maar doodmoe op weg naar huis ging en uit de bus stapte, zag ik dit plaatje en bedacht me geen moment: dit waren de lijnen en figuren die ik wilde hebben!

Voor de mensen die het niet zien, het is een stoep (dus regelmatige lijnen dankzij de stoeptegels) met daarop de schaduw van de kale takken van de boom (figuren).

Als je heel goed kijkt, zie je onderin de foto een 'perkje' waar een boom in staat. 
(Ok, ok, die boom zelf zie je niet, maar geloof me maar dat hij daar staat!)

Het grappige daaraan vind ik zelf dat dat echter niet het perkje is van de boom die de schaduwen levert, want die staat buiten het beeld aan de bovenkant van de foto.

Het 'vreemde' oranje-achtige licht is afkomstig van de oranje lantarenpaal die er staat (ook buiten beeld overigens).

Waarom oranje??? Waarschijnlijk omdat  in Nederland alles vaderlandslievend moet zijn???
Geen idee, maar hoe dan ook: ik heb genoten van dit lijnenspel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten