zondag 20 november 2011

huiswerkopdracht les 3: lijnen en figuren (1)


Dit is een van mijn huiswerkfoto's voor de opdracht 'lijnen en figuren'. 
Hij is genomen op station St Pancras in London. Daar heb ik  uren rondgelopen om foto's te maken, in een poging om dat wat ik wilde perfect in mijn camera te vangen. 

Wat je hier ziet op de foto is een deel van het standbeeld van de heer Betjeman en het dak van het station, een kunstwerk op zich. Heer Betjeman was erg belangrijk in de geschiedenis van het station. Toen men dit prachtige Victoriaanse gebouw ooit wilde slopen, noemde hij dit plan 'criminal folly' en hierdoor heeft hij het gebouw min of meer gered van de ondergang. Met dank, Sir John Betjeman.

Stations vind ik een prachtige plaats. Het is een beetje een mysterieuze plaats. Het is een plaats waar verhalen samen komen, alleen weet je bijna nooit het verhaal, tenzij je ernaar vraagt. 

Iedereen die er komt begint of eindigt een reis, is op zoek naar (of is zojuist aangekomen) op een bestemming. 

Zoveel mensen, zoveel verhalen, zoveel avonturen.
En iedereen zwijgt.....

Mysteries gevangen onder een dak, weggevoerd op een rails, naar wie weet waar!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten