woensdag 23 november 2011

huiswerkopdracht les 5: klein maar fijn (1)


Bij deze huiswerkopdracht (waarvoor ik wederom de uitleg had gemist) ging het om detail- en macro opnames.Oftewel, een stukje ergens uit of heel dicht op je object gaan zitten. Eerlijk is eerlijk, het verschil was (en is) me niet helemaal duidelijk, want een detailopname kun je volgens mij perfect in de macro stand maken. Maar goed...

Op woensdag is het cursusdag en op dinsdag had ik nog steeds geen foto's. Geen tijd, doodmoe van al het reizen en zoveel te doen, zo druk (vooral in mijn hoofd). Maar met niks aankomen, dat is doorgaans ook niet echt mijn stijl!

Nu wil het feit dat ik samen met een cursusmaatje 2,5u in de trein mocht zitten (en ook nog eens zo lang terug!) naar een superinspirerende middag. 

Het is heerlijk om te zien dat ik niet de enige ben die zo besmet is met dit 'fotovirus' en dat cursusmaatje, net zo bezeten is als ik! Kortom we begonnen wat te expirimenteren in de trein en hielden daar niet meer mee op!

Het plaatje is een detail (en tevens macro) opname van mijn schoen. 
Ik ben klein en mijn voeten nog kleiner. (gelukkig maar, anders zou dat er erg raar uitzien.) 
Dat betekent dat ik dus een kindermaat heb en dat betekent weer dat ik heel makkelijk schoenen met klitteband kan kopen (en plaatjes van spongebob, barbie, cars etc). 
En ja, ik kan best mijn veters strikken hoor (als ik heel erg mijn best doe), dat is het niet! 

Op deze foto staat eigenlijk de verkeerde schoen. Het had namelijk mijn blauwe schoen van dit merk moeten zijn. Die blauwe schoenen hebben namelijk letterlijk de hele wereld over gereisd (deze slechts de helft). 

Ik ging ermee naar AustraliĆ«  en daar waren die schoenen al zo lek als een mandje, helemaal afgetrapt en ik had besloten ze daar achter te laten, maar toen puntje bij paaltje kwam, of kangaroo bij prullenbak (het is maar hoe je het bekijkt), kon ik het niet over mijn hart verkrijgen ze daar achter te laten! Ze zijn dus mee terug gekomen naar Nederland alwaar ik via internet exact hetzelfde paar heb gekocht en voor het gemak ook maar meteen een tweede (van de foto) erbij heb besteld.

Mooi aan de foto vind ik dat je (als je het merk niet zou kennen) niet meteen zou weten wat het is...denk ik. 
Ook vind ik het mooi dat je het stiksel en het materiaal zo duidelijk kunt zien.

Een minder detail....om deze foto te kunnen nemen, heb ik mijn schoen uitgedaan....
Cursus maatje leeft nog, dus de stank viel dus blijkbaar best mee!

1 opmerking:

  1. Toen ik de foto zag, moest ik denken aan een handschoen zonder vingers in. Toen ik las dat het een globetrotterende schoen was moest ik nog goed kijken om er ook echt een schoen in te zien. Maar nu weet ik de achtergronden van je schoenen. Dat is mooi meegenomen voor als je ooit nog eens een weblogquiz organiseert.

    BeantwoordenVerwijderen