maandag 14 november 2011

Fly like an Eagle....



Er zijn meerdere dingen die mij fascineren.
Roofvogels is een fascinatie die ik altijd heb gehad en die waarschijnlijk nooit meer over zal gaan.

Natuurlijk is het super om deze beesten in de vrije natuur te zien, maar eigenlijk maakt het niet zoveel uit of je ze in de vrije natuur ziet of in een roofvogelshow.

Het mooie aan deze beesten is namelijk dat het roofdieren zijn.... en blijven....
Je kunt ze trainen om van handschoen naar handschoen te vliegen door ze stukjes kip, muis, hagedis enz. te voeren, maar als ze geen zin hebben, hebben ze geen zin.

Als ze je niet leuk vinden, of je niet mogen, dan laten ze je dat merken.

Roofvogels zijn onvoorspelbaar, zelfs voor hun verzorgers. Ik denk dat ik ze daarom graag mag! Als ze een slechte dag hebben, dan kunnen ze zelfs hun favoriete verzorger aanvallen, om de volgende dag weer gewoon te doen alsof er niks aan de hand is... Heerlijk!

Roofvogels geven mij een machtig gevoel. Een gevoel van vrijheid.
Ze zweven door de lucht, zijn vogelvrij en hebben op zich niet zo heel veel vijanden.

Ik vind het machtig mooie dieren, ik kan er uren naar kijken.

Ik heb dan ook besloten dat ik in een volgend leven oftewel een roofvogel, oftewel een valkenier word!

I want to fly like an eagle!

3 opmerkingen:

  1. Heb jij deze geschoten? Het plaatje dan....
    Hij is erg mooi! Hier bij ons zie je vooral buizerds... heel veel buizerds...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. alle foto's hier heb ik zelf geschoten nathalie :-)

    Ik weet niet zeker meer of dit nou een eagle was of iets anders, het mooie was in ieder geval dat hij vlak naast me kwam zitten om te poseren...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dan moet je in een volgend leven muizen vreten, Suzanne. Of je loopt als Valkenier je hele leven de kans dat je oor wordt afgebeten.

    BeantwoordenVerwijderen