woensdag 23 november 2011

huiswerkopdracht les 4: de wereld in beweging (1)


De opdracht van deze week was de wereld in beweging: leg beweging vast. Nu zat ik in het buitenland (ach wat een straf) en dus had ik de uitleg van de theorie gemist. Tja, je moet keuzes maken in het leven en offers maken, moeilijk, maar het is niet anders. 

En ik ben tot de conclusie gekomen dat ik beweging vastleggen misschien wel het moeilijkst vind van alles wat we tot nu toe geleerd hebben.

Terwijl ik in London was, gingen we naar een dierenpark waar dieren worden opgevangen die mensen ooit als huisdier hebben aangeschaft en toen tot de conclusie kwamen dat dat niet zo slim was, of dieren die ooit in de UK gevonden zijn en verzorging nodig hadden en niet meer uitgezet konden worden (en hun nakomelingen natuurlijk). 

Ik heb een fascinatie voor roofvogels, dat heb ik al elders in een blog geschreven. Ik kan immens genieten van roofvogel shows (maar uiteraard ook van roofvogels in het 'wild').

Roofvogels blijven wilde dieren, hebben ze een slechte dag, dan hebben ze een slechte dag. Ze halen dan uit om de volgende dag weer te doen alsof er niks aan de hand is. Het lijkt mij wel!

Het mooie aan deze foto vind ik dat je de daadwerkelijke beweging niet echt ziet, maar de foto straalt voor mij aan alle kanten beweging uit!

Ook het feit dat de vogel niet helemaal in beeld is, vind ik eigenlijk erg mooi. 

Het 'vreemde licht' heeft denk ik te maken met de schemering die op dat moment in viel, maar daardoor krijgt de foto ook een mysterieus tintje en dat bevalt me prima, want dat is ook de sfeer die ik vind passen bij deze schepsels.

Blijft staan dat ik ook een ultiem gevoel van vrijheid krijg als ik hiernaar kijk, maar dat roep ik tegenwoordig ook bij bijna alles.....maar ja. 

Deze foto maakte me helemaal happy! 
Ik ben er trots op!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten