woensdag 7 december 2011

huiswerkopdracht les 6: 'mijn droomhuis': achter deze deur zou ik willen wonen (3)


Dit is mijn woonkamer, en nee, het is niet speciaal zo versierd voor Kerst.
Het ziet er altijd zo uit. Dus oftewel is het 365 dagen per jaar Kerst, oftewel, ik doe niet aan Kerst.

Ik hou van lampjes, daarom bestaat mijn verlichting doorgaans ook uit wat je op de foto ziet; mijn kerstslinger, mijn lavalampen en stapels thee lichtjes in gekleurde houders.

Het voordeel van kaarsjes is, dat ze ook veel warmte afgeven en dat scheelt een boel in de stookkosten!
Ik blijf natuurlijk een Hollander!

Fijn is ook, dat mijn onderburen allemaal vrij oud zijn en dus heel hard stoken. 
Aangezien ik op de derde verdieping woon en ik bij natuurkunde al leerde 'warme lucht stijgt op' (dat is ook het enige dat ik onthouden heb daar), profiteer ik heerlijk van hun ouderdom mee en hoef ik nauwelijks te stoken.

Er gaat niks boven kaarslicht en met een deken op de bank met een heerlijk hete kop thee of een mok warme chocolademelk.

Mijn huis is een 'georganiseerde puinhoop'. Ik vind dat best, ik kan meestal alles vinden wat ik nodig heb. De problemen treden meestal pas op, op het moment dat ik ben gaan opruimen, dan kan ik niks meer terug vinden en dus vermijd ik dat punt zo lang mogelijk.

Mijn huis mag dan wel niet het toppunt van orde en netheid zijn, maar het is mijn huisje en mijn chaos. Ik vind het er gezellig en ik voel me er thuis en dat is het belangrijkste.

Home Sweet Home!

3 opmerkingen:

  1. Prima. het is jouw troep en zolang je mij niet vraagt om het voor je op te ruimen voel ik mij heel rekbaar. Ik heb wel een vraag: wat is het verschil tussen een hete kop thee en een kop hete thee? (die ik trouwens ook lekker vind). Hmmm, misschien zou je nog kunnen bewijzen dat het niet uitmaakt omdat, als de kop heet is, de thee dat vanzelf ook wordt. Cryptisch.... haha en ha.:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. mijn puber stem roept iets wat hier niet door de censuur heen komt....

    ik zelf zou antwoorden: pittig gekruide thee???? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Laat die puberstem nou eens aan het woord. Hoeft niet hier, mag ook op platoonline (hint).

    BeantwoordenVerwijderen