dinsdag 6 december 2011

huiswerk les 6: 'mijn droomhuis': achter deze deur zou ik willen wonen (1)


Ik heb geen echt droomhuis. Maar ik kan er niet omheen dat de woning waar ik nu woon, MIJN huisje is.
Voor ik in deze flat terecht kwam. woonde ik steeds in studentenkamers. Dit was mijn eerste eigen flatje.
Eerlijk is eerlijk, dit is niet de woning waar ik oud wil worden.
Nu wil ik sowieso niet oud worden, maar toch.

Mijn woning is slecht onderhouden, het ligt niet in een goede buurt en sinds begin dit jaar kan ik ook niet meer zeggen dat ik super leuke buren heb.

Maar ik vind dat ik mijn huisje zelf gezellig heb gemaakt, het is mijn huisje, mijn veilige plek.
Wat je op het plaatje ziet, is de deur van de hal naar de woonkamer.

Het rode huisje dat je onder in beeld ziet, is een huisje waar ik best zou willen wonen: het is het cluedo één persoons spel huis. Daar zou ik best willen wonen. Ik ben dol op spelletjes, maar helaas kun je de meeste spelletjes niet alleen doen, dit spelletje wel.

In dit huisje is altijd spanning en sensatie: er is een moord gepleegd en aan de hand van tien aanwijzingen moet jij die moord oplossen: een puzzel dus, en laat mij nou gek zijn op puzzels!

De poster heb ik gekregen van een meneer uit Fiji, die een artikel over mij gelezen heeft n.a.v. een workshop die ik gegeven heb in Ierland ooit. Hij wilde graag bij mij in Ierland, in mijn bedrijf stage komen lopen.
Helaas voor hem, woon ik niet in Ierland, noch heb ik daar een eigen bedrijf, maar de poster vond ik wel mooi en kleurrijk, dus die hangt op de deur.

Het witte papier is mijn manier om het huishouden te doen: een grapje.
En de kaart die er links naast hangt is een kerst kaart die ik vorig jaar gemaakt heb voor mijn internationale vrienden. Het speciale daaraan is, dat ik er een foto van mezelf op heb staan. Dat gebeurt niet vaak, want ik haat foto's waar ik zelf op sta, maar op deze foto, vind ik mezelf wel leuk staan. en om dat te vieren heb ik mezelf op MIJN deur geplakt, van MIJN huis...

Welkom in MIJN huisje, achter deze deur woon ik......meestal.

1 opmerking:

  1. Een mooi document. Door die deur te beschrijven heb je heel je huis beschreven. Een spellenmensje... maar dat is leuk. Veel mensen houden van spelletjes. Plato ook. Op dit moment vind ik het leuk op spades te spelen via hardwood games. Dat is vrij te downloaden, kent aardige muziek en leuke speelpoppetje. De eerste versie vond ik het mooist. De tweede versie is iewat over the hill maar toch aardig.

    BeantwoordenVerwijderen