dinsdag 13 december 2011

Achter de wolken.....



In de categorie nutteloze spreekwoorden halen we vandaag uit de hoge hoed:
achter de wolken schijnt de zon.

Het mag dan wel waar zijn, maar wat heb je er aan? Ik weet best dat ik geen ras-optimist ben en dat ik niet met het talent geboren ben om alles van de positieve kant te zien en dat dat kleine beetje talent dat ik soms wél heb, me zeker op dit moment totaal verlaten heeft, maar ik word moe van mensen die steeds nutteloze spreekwoorden naar mijn hoofd smijten.

Achter de wolken schijnt de zon... Ja dat klopt.
Ik vind het prachtig om te zien, daar maak ik foto's van, dáár word ik gelukkig van, voor heel even.

Van mensen die me zeggen dat ik wel weer een keer blij ga worden terwijl ik dat nu echt totaal niet meer zo voel, daar word ik juist doodongelukkig van.

In mijn hoofd zitten geen wolken, en ook geen zon.

Achter de wolken schijnt de zon.
Maar ik ben geen natuurverschijnsel.
Sorry.

5 opmerkingen:

  1. Nee, een zomer maakt nog geen zwaluw, dat is waar. Maar ieder kruisje heeft zijn huisje nu eenmaal. Enfin, dat weet je wel. Ik hoef jou niks te vertellen.

    Weet je waar je van opknapt? Gewoon weer eens lekker reageren bij platoonline. Dus ga op stap in de wetenschap: Met de hand op je hoed, gaat het heel je leven goed.

    Wordt je al boos? :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Foei Plato.....
    wat een kanjer van een taalfout....

    word jij nu al boos???? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ach, alleen maar één T. Nee daar wor ik niet boos om. Verdrietig word ik eerder als jij nooit meer op platoonline komt buurten.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Grinnik, Plato en een taalfout.
    Laat jij die zon maar achter de wolken blijven wanneer jij geen zin in dat soort uitspraken Suzanne. Niets moet, of is dat nu ook weer zo,n uitspraak wat geen nut heeft?
    Ik wens je een goed 2012 toe, ik kom beslist weer meer bij je lezen. Ik heb je gemist meis!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hai Suzanne,
    Vanavond, na een telefoongesprek met een schoonzusje, kwam ik hier terecht. Ik heb haar een printscreentje gestuurd van bovenstaand blogje, ik denk dat ze er wel een glimlach bij kan toveren.
    Ik surf nog wel eens langs, leuke blog.

    BeantwoordenVerwijderen