zaterdag 2 juli 2016

Dromen najagen

Als je me een beetje kent, dan weet je dat ik dol ben op reizen.
Mijn leven lang leef ik eigenlijk al van reis naar reis. Zodra ik een reis in het vooruitzicht had, had ik een soort van doel in mijn leven en werd het allemaal een stukje draaglijker.
Dat klinkt dramatisch hè? En toch is het wel zo.

Mijn favoriete land is Australië, maar het nadeel van Australië is, dat het:
a) heel heet is en
b) dat het heel erg ver weg is.

Dat neemt niet weg, dat ik er nu twee keer geweest ben en dat ik zeker weet dat er ook nog wel een derde keer gaat komen.

De laatste keer dat ik ging (2013/2014) heb ik een langgekoesterde droom waargemaakt (vuurwerk zien op de Harbour Bridge in Sydney met Nieuwjaar), en dat is natuurlijk super! Maar het heeft ook een nadeel: ik had geen droom meer en dat maakte dat ik me best wel doelloos voelde en dat is dan weer niet zo gunstig voor mijn gemoedstoestand.

Het is niet zo dat ik helemaal geen dromen meer had, maar mijn Australië droom was heel concreet en de rest van mijn dromen was dat (nog) niet.

Al een jaar loop ik met het plan rond om weer terug te gaan naar Australië, want dat vuurwerk wil ik nóg een keer zien! Ik had het helemaal bedacht, ik zou dan begin december vertrekken en als ik er dan toch was, dan zou ik ook blijven tot na de bruiloft van m'n Australische vriendin. Alleen bleek toen dat zij pas eind maart ging trouwen en dat betekende dat ik de 'duur' van mijn visum zou overschrijden. Dat was op zich niet onoverkomelijk, want ik kon het natuurlijk ook combineren met Nieuw Zeeland, waar ik ook nog steeds een keer terug naartoe wil.

Maar toen ik langer ging nadenken over mijn plan, stuitte ik op een veel ingewikkelder probleem: de hitte. Tot nu toe ben ik enkel in de lente daar geweest en mijn lijf kon al nauwelijks dealen met de temperaturen in de lente. De zomer, waar ik dan toch écht midden in zou zitten, dat zou ik lichamelijk gewoon écht niet gaan trekken. En dus, hoe jammer ik dat ook vind, heb ik mijn plan laten varen, omdat het lichamelijk gewoon niet haalbaar is.

Maar er zijn nog meer 'vage dromen' op mijn lijstje.
En ik kan (toch wel) met enige trots meedelen dat ik in januari een andere lang gekoesterde droom waar ga maken; ik ga naar Lapland op een Noorderlicht reis.
Ik wist niet precies wat ik allemaal wilde gaan doen daar, behalve het Noorderlicht zien, en dus heb ik besloten om iets te doen waar ik niet zo goed in ben: ik laat me verrassen door de reisorganisatie!

Ik heb er zin in! En ik weet zeker dat ik veel beter in staat ben om met de kou om te gaan dan met de hitte. Dus..... laat maar komen!!!!

foto: ontvangen Postcrossing kaart uit Finland.




4 opmerkingen:

  1. Reacties
    1. maar het is wat kort voor een reisverslag als je van me gewend bent denk ik... (maar 9 dagen)

      Verwijderen
  2. Wauw, is het alweer zo lang geleden dat je in Australië was.... tijd vliegt ook.... :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja he, ik vind het ook bijna niet te geloven. Met m'n hoofd zit ik bijna elke dag nog wel even in australië...

      Verwijderen