maandag 25 juli 2016

Creatief met....... "vervelende" vragen.

Vanochtend was ik wederom in het zwembad te vinden. En ik moet eerlijk toegeven: ik zie er een beetje gehavend uit.

Mijn rug ziet er niet uit van de loshangende vellen, aangezien mijn huid heerlijk loslaat nadat ik vorige week maandag op de 'schaduwrijke (NOT) ruime ligweide' van hetzelfde zwembad ontzettend verbrand was (en ja ik had wel ingesmeerd, maar ik kan nu eenmaal niet overal bij, zonder uitschuifbare armen!).

En verder zitten er op mijn lijf de nodige muggenbeten, want hoewel ik me heb laten vertellen dat muggen niet van tocht houden en een ventilator aan mijn bed dé oplossing zou zijn, bewijzen (vooral) mijn armen dat ik dit verhaal toch echt naar het rijk der fabelen verwijzen kan.

Hoe dan ook, ik was rustig (er zat weer een bejaarde slak voor me) mijn baantjes aan het zwemmen, mijmerend over wat ik vanavond toch ging eten en waar ik vandaag eens Pokemons zou gaan zoeken, tot ik weer bij het einde kwam en het beter was om even te wachten zodat de bejaarde slak een beetje voorrang kreeg. en dus hing ik aan het startblok te wachten tot ik er weer vandoor kon gaan.

Ineens dook er een vrouw op vanuit een andere baan en kwam naast me hangen. "Hallo", zei ze, "wat heb jij nou gedaan?". En uiteraard weet ik wat ze bedoelt, want mijn armen zitten niet alleen vol met muggenbeten, maar ook met (oude) littekens van zelfbeschadiging. En zeker nu ik wat meer kleur krijg van de zon, steken die littekens wit tegen de rest van mijn arm af. Maar het feit dat ik weet wat ze bedoelt, betekent nog niet dat ik ook zin heb om er over te praten, ik kom tenslotte om te zwemmen, niet voor dat soort gesprekken... voor dat soort gesprekken ga ik wel naar de riagg.

Maar de mevrouw blijft gebiologeerd naar mijn armen staren en verwacht klaarblijkelijk een antwoord van me. Ik kijk naar mijn armen en terug naar de mevrouw en zeg: "oh dat? Muggen!".
De mevrouw kijkt me een beetje vreemd aan en zegt: "nee, ik bedoel die strepen op je arm". Ik kijk wederom naar mijn armen en kijk de vrouw met een uitdagende blik aan en antwoord: "Tijgermuggen!"

Ik zet af, begin aan mijn volgende baantje en laat de mevrouw met een verdwaasde blik achter aan de kant.

foto: internet: wietforum.nl

1 opmerking:

  1. hahaahaha, die staat nu nog na te denken, denk ik... hoe kom je er op... tijgermuggen :)

    BeantwoordenVerwijderen