maandag 14 mei 2012

huiswerk les 1: mijn favoriete plek (2)


Ik heb heel veel favoriete plekken en het is dan ook moeilijk om er een te kiezen.

Veel van mijn fysieke favoriete plekken, liggen in het buitenland,
en zijn niet zo makkelijk te bereiken binnen de gegeven tijd van de huiswerkopdracht.
(en het huidige budget...)

Veel andere favoriete plekken zitten in mijn hoofd.
En een kijkje in mijn hoofd heb ik vorige keer al geprobeerd te geven.
Ik wilde nu dus iets anders, iets nieuws.

De bovenstaande foto is één van mijn favoriete fysieke plekken hier in de buurt.

Ik houd ontzettend van film kijken.
Ik heb thuis een hele videotheek die bijna niet meer in mijn huis past,
maar ik ga ook nog steeds graag naar de bioscoop.
Films op tv is leuk, maar dat is het toch net niet!

Er gaat niks boven de bioscoop!
Wegzakken in de stoelen,
het grote witte doek,
schrikken van het eerste geluidseffect,
iedere keer weer, ook al weet je dat het komt.

Het belachelijke moment, midden in een zin, waarin de lichten aangaan
en er een pauze zit nét op een moment dat dat eigenlijk niet kan!

Helemaal opgezogen worden in de film,
in die andere wereld.

In een wereld, waardoor ik mijn eigen wereld soms even kan vergeten.
Dan kom ik tot rust, dit is ontspanning!

En daarom is dit één van mijn favoriete plekken.

1 opmerking:

  1. Kan ik me iets bij voorstellen, hoewel ik net zo graag een avondje Tom en Jerry vanuit mijn bed beleef.

    BeantwoordenVerwijderen