maandag 14 mei 2012

Hoog en droog


Tijdens de eerste les op 9 mei werden we de straat op gestuurd met de opdracht: Fotografeer Water.
Dat is een opdracht, waar je in een stad als Maastricht natuurlijk alle kanten mee op kunt.

Ik had een idee waar ik mijn foto's wilde nemen en dus ging ik vol goede moed op pad.

Maastricht kent inmiddels 5 bruggen over de Maas.
Eén daarvan heet de Hoge brug.
Deze Hoge brug is alleen toegankelijk voor voetgangers en fietsers,
die hun fiets naar boven hebben gesleept via de net-niet trapjes.

Op mijn tocht over de brug, kwam ik deze spin tegen.
Tot vorig jaar was ik doodsbang voor spinnen,
maar nu is mijn angst min of meer omgeslagen in een fascinatie.

Terwijl de zoveelste regenbui losbrak, zat deze spin hoog en droog in zijn web.
Met een prachtig uitzicht op de oudste brug van Maastricht: de Servaasbrug.
Het liefst wilde ik dat er op de foto ook regendruppels in zijn web te zien zouden zijn,
maar ik had geen zin om zelf zeiknat te worden.

De spin zat hoog en droog met een prachtig uitzicht,
maar ik verkoos het droge cursus lokaal!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten