woensdag 8 juni 2016

Ken je dat???

Ken je dat? dat je een aantal dingen moet doen en dat je denkt, oh dat kan ik mooi even combineren???

 Ik wel.... Vandaag stond op het lijstje (o.a.) pakje terugsturen via een kiala-punt en boodschappen doen.

Nu zit het dichtstbijzijnde kiala-punt in een winkelcentrum waar maar liefst 2 supermarkten zitten, dus dat leek me ideaal. Alleen kom ik dus niet zo vaak (lees: nooit) in die supermarkten.

Ik vol goede moed op weg. Pakje netjes afgeleverd, op naar de supermarkt. Welke zal ik nemen???
Laat ik mijn oude werkgever nog eens sponsoren, laat ik die blauwe winkel eens inlopen die ze ook nog eens XL hebben gemaakt. (Niet zo zeer voor het sponsoren hoor, eigenlijk gewoon omdat zij het lekkerste maisbrood van het land verkopen, al staat dat niet op mijn lijstje)....

En ik had het eigenlijk kunnen weten, want het overkomt me hier altijd, maar na drie stappen in de winkel ben ik letterlijk en figuurlijk totaal de weg kwijt. Ik heb dan wel een boodschappenlijstje in mijn handen, maar ik kan niet meer nadenken, niks meer vinden, niet eens de kassa, totaal overweldigd....

Het enige dat ik dan nog wil is mijn mandje aan de kant slingeren en naar huis rennen (ik ren uit principe niet, maar ok, het gaat om het beeld), maar ja, ik kan de kassa's (en dus de uitgang) niet vinden, want al die schappen zijn zo hoog, daar kan mini ik niet overheen kijken...
En dus wil ik het liefst mijn mandje wegslingeren en midden in zo'n XL gangpad in elkaar kruipen en daar een potje janken!

Maar dat kan niet, want ik ben volwassen, zegt men... en dus zoek ik met groeiende paniek de kassa, krijg nog net mijn halve brood en pakje thee (stond ook niet op het lijstje) betaald en weet dan niet meer hoe ik het winkelcentrum uit moet komen... dus eerst maar even op een bankje zitten om rustig te worden, en tegen de tijd dat je 'er weer bent' en naar de klok kijkt, je er al een uur blijkt te zitten.....

Uiteindelijk op de terugweg naar huis dan toch maar je oude vertrouwde supermarkt inlopen, want tja, er zal toch gegeten moeten worden. En dat je dan dus binnen 10 minuten met al je boodschappen van je lijstje weer buiten staat....

Zonder energie voor de rest van de dag, dat dan weer wel, want dat verkochten ze daar niet....


Geen opmerkingen:

Een reactie posten