maandag 12 oktober 2015

De droom van elke vegetarische ouder.......

Soms hoor ik wel eens verhalen om me heen die eigenlijk te leuk zijn om niet te verwerken en te bewaren. Zo hoorde ik laatst dit verhaal, waar ik persoonlijk vreselijk om moest lachen!
Ik kan het natuurlijk opschrijven alsof ik er daadwerkelijk bij was en het gesprek opving, maar dat was (jammer genoeg) niet het geval, dus dat ga ik niet doen.

Jullie moeten het maar doen met deze versie!

Een vader, moeder en hun twee kinderen gaan uit eten. Het schijnt een behoorlijk bijzonder uitje te zijn, blijkbaar doen ze dit niet heel vaak. 

Al gauw wordt duidelijk dat dit gezin vegetarisch is. De kinderen hadden in hun hele leven nog nooit vlees gegeten. Om de een of andere reden kregen de kinderen te horen dat ze alles mochten kiezen dat op de menukaart stond. Dit was bijzonder, want er stonden ook veel niet vegetarische gerechten op het menu. 

Het oudste jongetje besloot het ervan te nemen en bestelde kipfingers. En hij at zijn eigen 'fingers' er zo ongeveer bij op. Hij vond het heerlijk!

Hij stelde zijn ouders dan ook de vraag: "waarom eten wij dit thuis eigenlijk nooit, want het is hartstikke lekker?"

De moeder legde hem met heel veel geduld uit dat kipfingers gemaakt werden van kippen en dat om die lekkere kipfingers te kunnen maken, die lieve, schattige kippen geslacht moesten worden.

Het jongetje werd stil en dacht zichtbaar na. 
Na een lange stilte verkondigde hij vol trots aan zijn ouders: "als ik later groot ben, dan word ik slager!"


Geen opmerkingen:

Een reactie posten