maandag 23 april 2012

Stukjes....


Iedere avond voor ik naar bed ga, kijk ik (minstens) één aflevering van Alf.

Voor wie dat niet kent, Alf is een ruimtewezen dat met zijn ruimteschip in het dak van de garage van een Amerikaans gezin is gecrasht en sindsdien, in het geheim, bij dit gezin woont.

Hij zorgt voor veel problemen (omdat hij onze planeet met alle gebruiken niet zo goed begrijpt), 
die eigenlijk erg komisch zijn, omdat ze zo herkenbaar zijn.

Pas geleden, moest Alf weer eens bezig gehouden worden in de hoop dat hij niks kapot zou maken
(zijn specialiteit).

De Tanner familie wilde hem een legpuzzel geven, maar daar vond Alf niks aan: hij snapte het niet...
Alf: "wat moet ik hiermee, het is kapot?"
Willie Tanner: "Dat is deel van de pret: je moet het in elkaar zetten, het is een puzzel, dan verschijnt er een plaatje"

Alf vond er niks aan....

Deze scene houdt me al dagen bezig.

Het plaatje van gebroken (puzzel) stukjes, die met zijn allen een geheel vormen, een heel verhaal.

Maar zelfs als je de puzzelstukjes in elkaar zet, zie je toch de 'barsten' nog zitten.
Het plaatje, wordt nooit meer 'heel'.

Als alle puzzelstukjes op zijn plek vallen.....
is het plaatje dan af???

3 opmerkingen:

  1. Volgens mij is het dan af. Je ziet zelfs meer dan op zo'n plaatje. Want in het gewone leven zie je er geen barst van, maar in een puzzelstukje wel degelijk. Verder piekeren levert je geen barst op.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je krijgt een volledig beeld, maar wanneer is iets af? Is eigenlijk iets ooit helemaal af? Ik denk van niet. Niet piekeren, net wat Plato zegt....Wees trots als het je lukt het geheel in elkaar te zetten.
    Groetje v Qliek

    BeantwoordenVerwijderen
  3. maar misschien moet je soms wel verder kijken/lezen dan je neus lang is ;-)

    en staat er niet wat er staat of zie je niet wat je ziet.

    BeantwoordenVerwijderen