woensdag 18 april 2012

Zinloos geveld....



Een lieveheersbeestje staat symbool voor geluk en liefde.
Daarom is het ook gekozen als symbool tegen zinloos geweld.

In België zijn deze beestjes zelfs een beschermde diersoort, las ik zojuist op internet.

In mijn trappenhuis kan ik me bij dat laatste weinig voorstellen, vooral omdat ik zo dichtbij België woon.

Zouden al die Belgische beestjes dan asiel komen zoeken in mijn trappenhuis omdat ze het in België niet naar hun zin hebben?

Als één zo'n beestje staat voor geluk en liefde, dan weet ik niet zo goed wat voor signaal ik af moet lezen uit de hoop lijkjes die er in het trappenhuis liggen.

En let wel, deze foto is slechts het resultaat van (slechte schoonmakers) en vijf dagen.
Maandag worden de meesten weer opgeveegd en bij het vuil gekieperd (over zinloos geweld gesproken) en dan ligt er vrijdag dus weer zo'n nieuwe stapel  te wachten...

Ik weet het niet. Maar de vraag die mij al weken bezig houdt, en die ieder jaar weer terugkeert:

Waarom raken al deze beestjes in mijn trappenhuis ieder jaar opnieuw zinloos geveld?

4 opmerkingen:

  1. Misschien omdat ze er niet makkelijk meer uitkomen en omdat er in het trappenhuis niks te eten is? Misschien moeten de bewoners er een paar lieveheersbeestjesvriendelijke planten neerzetten.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. maar hoe komen ze er op de eerste plaats zo massaal al in??? want zovaak staat de deur immers niet open en er is ook geen raam meer dat open kan. Als ze door kieren naar binnen kunnen, zouden ze zo toch ook weer naar buiten moeten kunnen?
      Planten......tja het vermoeden bestaat dat er in een kelderbox van een buurman heel veel planten staan, maar of dat lieveheersbeestjesvriendelijke planten zijn weet ik niet. En het blijft bij vermoedens. En zolang het vermoedens zijn, kunnen die lieveheersbeestjes daar ook maar beter wegblijven....

      Verwijderen
  2. Nou idd Suus, dat ziet er triest uit :S
    Groetjes van Qliek

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Als de lieveheersbeestjes vreemd gaan waggelen en merkwaardige vliegbewegingen maken, dan weet je het :-)

    BeantwoordenVerwijderen