vrijdag 6 april 2012

april doet wat hij wil


April doet wat hij wil.
Weer zo'n nutteloos spreekwoord.
Het gaat over het weer: over hoe wisselvallig het kan zijn:
De ene dag is het heerlijk zonnig en warm oftewel korte broekenweer, de volgende dag kun je je winterjas weer uit de kast opgraven.

Er is momenteel niet echt een peil op te trekken.

Het weer weet niet zo goed wat het wil.
Het hangt een beetje tussen winter en lente in.
De vrolijke bloemetjes schieten wel uit de grond, maar de met regelmaat kerende koude temperaturen en soms zelfs nachtvorst doen hun best die vrolijkheid om zeep te helpen.

Een hele poos geleden schreef ik, nadat iemand weer eens zo'n nutteloos spreekwoord op me afgevuurd had ('achter de wolken schijnt de zon'), dat ik geen natuurverschijnsel was.

Mag ik mijn mening nog herzien?

Ik heb me bedacht... ik ben April!

3 opmerkingen:

  1. Je bent een vrouw, en van vrouwen zeggen ze dat ze grillig zijn. Dus ja, dan ben je april. ;-)
    Dat koetje kijkt in ieder geval heel vrolijk naar de sneeuwklokjes. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Eh... bodywarmer met muts? Korte broek met sneeuwboots? Het is maar hoe je het hebben wil.

    Als het goed is kun je nu op je beheer mijn e-mailadres zien.... haha! Anders mail je maar naar darojaca@hhotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ach, je moet maar zo denken: met de hoed in de hand is beter dan tien aan de kapstok. En jij bent vanaf nu niet grillig maar gewoon... aprillig.

    BeantwoordenVerwijderen