vrijdag 12 augustus 2016

Lang leve het digitale tijdperk!

Af en toe word ik wel eens uitgelachen door mijn vrienden. Mijn grootste hobby is namelijk borduren en dat vinden mijn vrienden iets voor oma's. En hoewel ik de 40 inmiddels gepasseerd ben, kan ik mezelf toch echt nog niet onder de categorie oma scharen. 

Aan de andere kant denk ik dat er, naast een eeuwig speels kind, ook best wel een bejaarde in mij schuilt.
Ik ga namelijk elke dag rond 22u naar bed, óók op vrijdag en zaterdag en dat is natuurlijk niet echt stoer. Maar sinds ik dit consequent doe heb ik geen slaapproblemen meer en dat is voor mij dus meer dan de moeite waard.

Maar dat is niet het enige.... 
Ik ben namelijk ook dol op bingo! Ja, lach maar!!! Maar het is echt waar. 
Vroeger als kind mocht ik wel eens mee naar de bingo avonden van een plaatselijke vereniging, waar ik meestal veruit de jongste was. En ik vond het geweldig!

Waar de meeste mensen bingo ontzettend duf en saai vinden, vond ik het rete spannend! Vooral als ik nog maar een paar nummertjes moest tot de bingo, nam de spanning bij mij ontzettend toe. 

Alleen had ik een probleempje: ik durfde namelijk geen 'bingo' te roepen. 
Als je 'bingo' zou roepen, dan moest je namelijk naar voren lopen om je bingo te laten controleren en dat vond ik dood eng!

Want dan zou iedereen naar me kijken, en ik zou, uitgerekend dan, kunnen struikelen en zo voor lul staan. En stel dat ik me vergist had en het een valse bingo was, dan zou ik voor een volle zaal een liedje moeten zingen en dan zou ik helemáál voor lul staan. 
En dus meldde ik me niet als ik bingo had. 

Toen men daar achter kwam, werd ik extra in de gaten gehouden. Als ik bingo had dan werd dit door mijn tafelgenoten luid geroepen, maar voor me naar voren lopen, dat deden ze dan weer niet!

Gelukkig leven we tegenwoordig in het digitale tijdperk en nu kan ik me dus helemaal uitleven! Ik heb zo'n zes verschillende bingo spelletjes op mijn tablet staan. Bingo riepen is nu een kwestie van op een knopje duwen. Naar voren lopen is er niet meer bij en zo ben ik nu een heel gelukkig mens!

Dan maar bejaard, ik vind het best!

foto: screenshot Cluedo Bingo


Geen opmerkingen:

Een reactie posten