maandag 20 februari 2012

Als het feest voorbij is.....


Ieder jaar met carnaval bekruipt mij weer dat vreemde gevoel.
Honderdduizend vragen schieten door mijn hoofd.

Ik doe niet aan carnaval. Ooit als kind vond ik het leuk, later heb ik het verleerd.
Het zit niet in mijn bloed, mijn hart gaat niet sneller stromen. 
Ik loop niet warm van de (combinatie van de) kleuren rood, geel en groen. 

Terwijl ik naar mijn werk loop kijk ik mijn ogen uit, naar de prachtige kostuums om me heen, 
want eerlijk is eerlijk, het is wel mooi om te zien.

Maar ik vraag me opnieuw af, om me heen kijkend: 
Stel dat je een marsmannetje was, en je landde op dit moment met je ruimteschip midden in Maastricht.
Je stapt uit, haalt een diepe teug adem door je dikke masker, wat denk je dan???

Denk je dan: "wheeeeeelllllp, ik moet hier als de sodemieter weg, want deze 'soort' is echt helemaal debiel?"
Denk je: "Hmmm, interessante levensvorm, en zo divers ook, ik blijf nog even om ze te bestuderen?"
Of denk je: "Ja, ik blijf. Hier kan ik me wel thuis voelen, want iedereen ziet er hier een beetje apart uit?"

Ik weet het niet, maar in gedachten verzonken, stap ik met mijn versleten zolen in het zoveelste stuk glas 
en denk bij mezelf:


Als het feest voorbij is....

Wie ruimt dan die rotzooi op???

7 opmerkingen:

  1. Die zou denken, goh, hier val ik ook al niet op. Kan ik net zo goed thuis blijven. Stom marsmannetje.. kom dan ook in april ofzo!

    De meiden hebben meegedaan aan carnaval op school, maar verder doen wij er ook niets aan. Gelukkig wonen we niet in het zuiden wat dat betreft.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Eindelijk een Süderling die niet van Carnaval houdt. Ik denk dat Marsmannetjes met elkaar afspreken dat ze niet uit hun omhulsels komen en hun teletransporter en laserwapentjes gereed houden voor het geval dat. Ze zullen ook wel opschrijven dat mensen niet eenvormig zijn maar dat de een gedijt bij oeveloze lol terwijl de ander rustig in zijn studeerkamer een Donald Duck zit te lezen. Volgt in de bijlage een uitgebreide toelichting van het begrip Donald Duck.

    Heerlijk, ik zie het allemaal voor me.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Haha, kan ik bij mijzelf opeens niet meer reageren. Maar dat plaatje is een vogeltje... of bedoel je dat niet? (Snavel wijst naar rechts, staartje links). Als je de rassoort wil weten.. tja... een taartmus?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Carnaval( he getsie...telkens moet ik weer nadenken of je dit nu schrijft met een v of een f). Ik ben er allergisch voor!!
    En dat opruimen van die rotzooi? Tja, wat denk je wie dat mag doen volgens mijn gedachten?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ehhhhh, zoals bij elk (straat)feest. De vuilnismannen! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het carnaval is al over hoor Suzanne, kom maar uit je schuilhoek te voorschijn. We kunnen weer gewoon over straat :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Tja, ik heb ook niks met carnaval (en ook niet met opruimen:) Leuk blog zeg!

    BeantwoordenVerwijderen