maandag 12 maart 2012

lentekriebels....


Het is weer zover, de lente is weer bijna in het land...
De meeste mensen vinden dat geweldig. 
De hele winter zitten zij zuchtend bij de open haard te wachten, met drie truien en twee sjaals, 
tot de lente zijn eerste aankondiging doet in onze natuur.
Ik hoor niet bij deze groep mensen.

Ik ben een wintermens! Om meerdere redenen.
Ik hou van kou!!! Sneeuw, vind ik het heerlijkste wat er is!
En nog een groot, maar zeker niet onbelangrijk voordeel: 
winter is het enige jaargetijde waarin ik niet zo heel erg door allergieën gekweld word.

Toch kreeg óók ik van de week de lentekriebels te pakken, 
zó erg zelfs dat ik me er zomaar door naar buiten heb laten lokken vandaag...
En wel toen ik langs het grasveldje in de buurt reed, dat in volle bloei stond.

Lentekriebels....
mijn fotokriebels wonnen het van mijn hooikoortskriebels!

3 opmerkingen:

  1. Gelukkig voor ons Suzanne. Want nu kunnen we je geinige foto van het koetje tussen de crocussen bewonderen. :-)
    In mijn omgeving zie je ze ook volop. Gevolgd door de narcissen.
    Maarre, sterkte met de hooikoortsperiode.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De meeste mensen.... hmmmm...
    Maar in elk geval is de lente natuurlijk heerlijk. Alleen moet het dan niet in de ochtend gaan vriezen terwijl ik dacht: nou, die trui kan nu wel eens uit. Op de fiets en.... brrrrrrrrrrr.....;

    Maar nu is het mooi. De zon schijnt. Joehoe er is weer hoop.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha wat leuk om weer eens iets van je te lezen en te horen.
    Ik heb deze morgen onze tuin lenteklaar gemaakt, heerlijk om weer buiten bezig te kunnen zijn.
    Leuke (vrolijke) foto heb je plaatst.
    Sterkte met de hooikoorts die straks weer op komt zetten.
    Liefs, Geesje

    BeantwoordenVerwijderen