dinsdag 7 februari 2012

Een mooi streven....


Midden in een woonwijk in Londen staat de grootste Hindu tempel die je buiten India kunt vinden.

Nu heb ik niet zo veel met het geloof, maar voor het Hindoeisme maak ik graag een uitzondering.
Ik vind hun god(en) interessant, maar eigenlijk weet ik er maar bar weinig van.
En daar moest verandering in komen.

Jammer genoeg mocht je aan de binnenkant geen foto's maken, maar ik heb mijn ogen uitgekeken.
En ik heb ook veel opgestoken.

Het hindoeisme heeft als uitgangspunt dat je alles wat leeft moet respecteren.
 Zo las ik (een vrije vertaling van mijzelf):

"mensen moeten zorgen voor andere dieren en ze beschermen, ze niet uitbuiten en eten. Als mensen stoppen met het doden van dieren voor hun plezier of voor voedsel of producten, dan zal onze wereld minder geweldadig worden. Een vleesvrije, diervriendelijke wereld zal helpen om de vrede in de mensheid en in onze wereld te herstellen"  

Ik kreeg meteen de drang om vegetarier te worden (veganist gaat me wat ver)...
Maar toen ik na drie uur weer buiten stond en mijn maag begon te knorren, at ik toch maar gauw mijn sandwich met garnalen op..

Ik vind het zo'n mooi streven!
maar wel maar voor heel even....

4 opmerkingen:

  1. Je kan ook een beetje bijstellen. Doden om te eten heeft nog iets natuurlijks. Maar doden om te doden, als de wereld daar nu eerst eens mee stopte, dat zou al veel schelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat Plato zegt hoef ik dus niet meer te zeggen.
    Heeft de sandwich met garnalen je wel lekker gesmaakt? ik hoop van wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hahahaha.... Carmen wilde ook vegetariƫr worden, maar toen ze hoorde dat ze dan ook de frikandellen moest laten liggen, was dat gauw over.

    Heb respect voor een ander.. dan komen we al een heel eind.
    Mooie foto trouwens. Ik heb zelf ook niets met geloof, maar sommige geloven zijn wel interessant, zo ook het boedhisme.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie tempel. :-)
    Vegetariƫr zal ik niet worden maar als we met zijn allen minder vlees zouden eten zou dat al schelen.
    Plus wat Plato al zegt.

    BeantwoordenVerwijderen