vrijdag 18 december 2015

Tea topic: Denk je dat er op een dag buitenaardse wezens landen?

Als ik deze vraag lees moet ik stiekem een beetje lachen, ik zal straks uitleggen waarom. 

Ik weet het antwoord niet zo goed. Ik heb de neiging om ja te zeggen. 
Feit is dat er andere planeten om ons heen zijn, ik denk zelfs nog veel meer dan we tot nu toe ontdekt hebben. 

Het feit dat er op sommige planeten geen leven schijnt te zijn, voor zover de onderzoekers dat tot nu toe hebben kunnen zien, is voor mij persoonlijk niet het bewijs dat het er ook niet daadwerkelijk is. 
Ik geef toe dat ik veel te weinig weet van de manier waarop dat onderzoek gedaan wordt, maar stel dat zo'n 'onderzoeksding' midden op een mega ijsmeer landt, of midden in een mega woestijn en daar dagen, maanden, jaren rondrijdt, zonder ook maar iets van leven te zien? Dan kun je concluderen dat er niks is, maar wie weet is er aan de andere kant van die planeet juist wel een 'city that never sleeps', juist omdat de andere kant onbewoonbaar is. Wie zal het zeggen?

En omdat er op één planeet (of een paar) geen leven lijkt te zijn, wil toch nog niet zeggen dat dat voor alle bestaande (en nog te ontdekken) planeten geldt? 
Ooit is deze planeet, denk ik, ook als kale, onbewoonde planeet begonnen. En of je nu in evolutie of in de bijbel gelooft, ooit kwam er leven. Hoe dat blijft de vraag, die laat ik in het midden, feit is dat het ooit op de een of andere manier begonnen is. Waarom zou dat voor andere planeten niet gelden???

Het feit dat wij, de mensheid, ooit voet op de maan hebben gezet, is voor mij een teken dat het wellicht ook ooit wel eens andersom kan zijn, of misschien zelfs wel al eens geweest is, wie zal het zeggen. Gewoon omdat ik het niet zie of gezien heb, wil niet zeggen dat het er niet is of niet bestaat toch?

Waarom moest ik nou stiekem lachen bij deze vraag?
Heel simpel... Ik kijk wel eens om me heen naar de bevolking om me heen, kijk en luister naar hen en kan dan soms echt niet onder het idee uitkomen dat deze wezens toch echt van een andere planeet gevallen moeten zijn....

Maar dat is niet aardig... Ik weet het!


2 opmerkingen:

  1. Stel dat! Is er echt? Waarom? Waarvoor? Waarheen? Ik kan me bij je vraag wel een beeld vormen. En, ja bent wel aardig(bezig)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die zijn allang geland op aarde... kan haast niet anders :)

    BeantwoordenVerwijderen