dinsdag 12 februari 2013

IJspret?!?


Dat ik dol ben op de winter, dat heb ik al eens geschreven. 
Ik hou van sneeuw, ijs en kou.
Toch zijn er bepaalde vormen van ijspret die mij minder kunnen bekoren....

Zo zijn er bepaalde klusjes in het huishouden waar ik een grondige hekel aan heb.
Ik hoor u al denken: wie niet???
Ja inderdaad, ik ben net een mens...

Eén van deze klusjes betreft het ontdooien van mijn koelkast!
Ik vind het onzinnig. 
Niet zozeer het ontdooien, dat snap ik nog wel. 
Maar überhaupt de aanwezigheid van het vriesvakje in zo'n ding. 
In mijn koelkast vriesvakje, past niet eens een diepvriespizza!
(haha en nee, ook niet als hij net ontdooid is). 

De temperatuur in dat vakje is te hoog om een pakje van 4 hamburgers langer dan een week te mogen bewaren, en 4 hamburgers in een week eten is eigenlijk ongezond. 
Dus zo'n vriesvakje, dwingt mij om ongezond te eten???

Mijn koelkast (en ook mijn huidige magnetron) is een erfstuk van mijn oma, 
die 18 jaar geleden helaas overleed. 
Ik weet niet hoe lang zij deze koelkast (en magnetron) zelf al had.
Ik weiger dan ook om een nieuwe te kopen, zolang deze het nog doet.
Soort van sentimentele waarde, en weigeren om oma los te laten.

Een tijdje terug, brak het deurtje van het vriesvakje af, maar eigenwijs als ik ben, 
duwde ik het gewoon terug op zijn plek.
Ik weiger te geloven dat hij aan vervanging toe is. 

Hij doet het toch prima??? Aan de hoeveelheid ijs te zien?

(En het (blauwe) coldpack onderin??? 
Als dat nu nog niet koud is, dan weet ik het niet meer!)

11 opmerkingen:

  1. Ik heb een tafelmodel koelkast gekocht van Liebhehr. In de aanbieding voor iets van 149 euro. Daar zit geen vriezer in. Ik heb ook een tafelmodel vriezer gekocht voor ongeveer dezelfde prijs. Ook aanbieding. Dat werkt heel prettig. Als ik niet wil kan ik wel 14 dagen binnen blijven. Dat gebeurt niet maar het KAN. Handig hoor. En ontdooien gaat automatisch. Heerlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat vakje is puur voor IJSJES!!!!!!! En oma's houden ook van IJSJES!!!!!! Dus eh... IJSJES kopen???

    Groetjes van de grootste ijsjesfan ter wereld,
    Roanna!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ik dacht toch echt dat er wel genoeg ijs in lag ;-)
      Mijn oma had er nooit ijsjes in hoor? Althans niet dat ik me kan herinneren. Wat er dan wel in zat??? geen idee!

      Verwijderen
  3. ik heb ook zo'n vriesvakje, dacht dat het wel handig was voor kleine dingen (dus ja, alleen voor ijsjes), maar inmiddels toch maar een vrieskastje aangeschaft. 1 keer per jaar ontdooien! Maar Suzanne, als je je vriesvak niet ontdooit dan verbruik je ontzettend veel electra, dus toch maar ontdooien of een nieuwe zuinige!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja, dat realiseer ik me nu achteraf ook wel.... ik heb ook een vriezer... dus dat vakje echt niet nodig.

      Ik ben me nu dan ook geestelijk aan het voorbereiden op het aanschaffen van een nieuwe koelkast.... een hele zuinige....zonder vriesvakje

      Verwijderen
  4. tja zou het emotionele waarde hebben misschien? enffin je denkt al aan andere kopen dus misschien toch niet.Tja...succes er dan maar mee.H...Suzanne

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het heeft zeker weten emotionele waarde novelle. Het feit dat ik toch nadenk over een nieuwe aanschaffen heeft puur te maken met het feit dat ik mijn portemonnee en het milieu hier geen plezier mee doe.

    (mag ik uit de puntjes opmaken dat je de link gelegd hebt ? ;-) )

    BeantwoordenVerwijderen
  6. inmiddels al een andere gekocht Suzanne? met dit koude weer hebben we niet eens meer een koelkast nodig, gewoon alles buiten leggen. vinden de vogels ook fijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. De temperaturen stijgen. Heb je nou al een koelkastje?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dag Yvonne en Plato, ik heb hem nog niet.... maar wel besteld en betaald. Dinsdag wordt hij geleverd en geïnstalleerd enzo....
      Heb ik nog een paar dagen om afscheid te nemen...

      Verwijderen