zaterdag 19 januari 2013

Winterliefde.....


Ik ben dol op de winter.
Zodra er vlokjes sneeuw uit de lucht beginnen te vallen,
dan word ik zo blij als een kind!
Mijn brein begint dan ineens op topsnelheid te werken
en dat wil best wat zeggen,
want het staat normaal al niet bepaald stil.

Sommige mensen krijgen (vooral in het hoge noorden)
zodra het echt koud wordt, last van koorts.
De Elfstedenkoorts welteverstaan.

Ik niet.
Ik krijg last van de 'sneeuwcreatiekoorts'.

Een gewone sneeuwpop vind ik saai
en dus wil ik andere dingen van sneeuw bouwen.
Denk aan de zandsculpturen-, of de ijssculpturen festivals,
zo iets, maar dan van sneeuw
en iets minder professioneel natuurlijk.

In mijn hoofd ontstaan de wildste ideëen, maar zoals zo vaak,
blijft het slechts bij ideëen en komt er van die uitvoering
bar weinig terecht.

Waarom is dat toch zo?
Omdat er ergens een stemmetje (een niet hoorbare dit keer)
in mijn hoofd zegt, dat in de sneeuw spelen en sneeuwpoppen
bouwen voor kinderen is en als ik naar buiten ga om dat dus te doen,
de hele buurt wel over me zal gaan kletsen.
En hoewel ik vrijwel niets met mijn buren heb en het me (volgens mij)
weinig doet wat mijn buren van me vinden,
doet het me waarschijnlijk toch meer dan ik denk,
anders ging ik wel naar buiten!

Hoe dan ook, tot nu toe zijn er nog geen sneeuwcreaties uit
mijn handen gekomen.
Maar toch geniet ik van het winterse weer.
Want ook de natuur doet zijn best om mooie creaties te maken!

Dat doe ik Moeder Natuur niet na!!!

8 opmerkingen:

  1. ga toch gewoon je gang Suzanne misschien komt er wel een buur je helpen.wintergroetjes van Novelle

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gewoon doen hoor, Suzanne, wat kan jou de buurt schelen. Ik hou niet van de sneeuw, maar ga er op uit met mijn emmer vol met stukjes brood, gemengd met zaad en gesmolten mezenbollen. Op diverse plekken gooi ik het buiten neer voor de vogels. Sommige mensen in de buurt vinden het maar niets (er komen ook eksters, kauwen en duiven op af), maar ook die beestjes hebben voedsel nodig.
    Dus, ga lekker sneeuwpoppen maken, dan wordt het gezelig in de buurt!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geniet van de sneeuw Suzanne. Maak je nog meer mooie foto's met dit weer? Nu kun je je hobby toch fijn gebruiken.
    En sneeuwpoppen maken is niet aan leeftijd gebonden. Het is dat ik het de laatste tijd zo snel koud heb en ook niet meer zo makkelijk opwarm, maar anders was ik er al aan begonnen. The hell with the buren.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De sneeuw is inmiddels weg, ik hoop dat je volop er in gedoken bent en je creatieve brein aan het werk hebt kunnen zetten.

    Uk zei toen ze sneeuw zag alleen maar: Neeuw! Neeuw! Ook zij vindt het (nog) prachtig!

    Voor nu een heel fijn weekeinde, helaas zonder mooi wit sneeuw.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. leuk gewoon doen
    ik ben ook een dieren liefhebster en voer de diverse vogels in de winter oa de reiger met kip
    mensen vinden dat raar
    maar in de zomer krijgt hij vis van de vissers niet raar

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. hihi, de reiger met kip.... dan wordt het een soort van kannibaal, maar dan anders!

      Verwijderen
  6. Jaaaaaaaah... sneeeeeeeuwwwwww!!!!!! huppel huppel...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. sneeuw??? wat is dat.....waar? hier niet hoor.....
      maar.... ik lees net, donderdag nieuwe ronde, nieuwe kansen!

      Verwijderen