dinsdag 25 december 2012

X-mas Cracker.....


Een X-mas Cracker, ik vond het altijd iets mysterieus.
Ik had ze in Nederland nog nooit gezien, maar het moest wel iets heel spannends zijn.
 
Het principe is heel simpel, dacht ik, je trekt eraan, 
hoort een knal, er valt iets uit en dat is dan voor jou.
Het blijkt iets anders te gaan...
 
Afgelopen weekend was ik op een huwelijk in Engeland.
Voor mij op zich al een ingewikkelde aangelegenheid.
Omdat het vlak voor Kerst was, lagen er dus ook X-mas Crackers op tafel.
 
De voor mij totaal onbekende mensen legden mij met veel geduld,
de etiquette van de de X-mas Crackers uit.
Niks geen spelletje voor één persoon, maar zoals de X-mas spirit het wil:
het gaat over samen zijn en delen.....
 
Goed, je pakt dus beiden een kant vast, trekt tegelijkertijd aan een kant,
hoort inderdaad een knal en iemand 'wint',
d.w.z. heeft het grootste deel van de Cracker en mag dus de 'kroon'
en het cadeautje hebben.
Ik was twee keer de winnaar en liet mijn 'tegenstander' dus
zonder kroon en cadeautje achter.
 
Wat nou X-mas spirit?
Als ik het niet in mijn natuur zou hebben om te delen,
dan zat zij nu nog zonder cadeautje en kroon te huilen aan tafel, maar ok...
 
Een X-mas Cracker, ik vond het altijd mysterieus en spannend,
ik vind ze nu eigenlijk maar een beetje saai.
 
Een knal dus....kortsluiting, en daar wilde ik naartoe.
Mijn hersens hebben een soort van kortsluiting op dit moment.
Er gebeurt veel om me heen en daardoor in mij op dit moment
en mijn hoofd kan dat niet meer allmaal verwerken.
En dus doet mijn hoofd waar het het beste in is:
'kortsluiting geven'.
 
Mijn hoofd is een soort van X-mas Cracker,
alleen komt er geen cadeautje en kroon uit,
ik wacht alleen nog even op de knal!

5 opmerkingen:

  1. Ik had nog nooit van die crackers gehoord. Helemaal nieuw voor me. Leuk dat je je cadeaus gedeeld hebt. Dat is toch een beetje het wezen van de viering, dacht ik.

    Die kortsluiting is wat minder. Hopelijk zijn de komende dagen wat rustiger zodat je je omgeving wat beter kan managen. Kon ik het je maar geven, maar helaas. Dus dan wens ik het je maar toe:

    Rustige kerst en met oud-en nieuw een klein knalletje met als presentje een warm, liefdevol jaar.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Plaat, lief van je.
      Ik wens jou, Maria en zoonlief hetzelfde toe, maar de kaart zal als gewoonlijk wel weer te laat zijn.

      Stel je overigens niet te veel voor van die cadeaus hoor... Het waren kleinigheidjes. In de ene zat een 'fortune telling fish' die me vertelde dat ik geen keuzes kon maken (ja duhuh, daar had ik geen vis voor nodig, dat wist ik al) en in de andere zaten drie handjes op een stokje aan elkaar gebonden met een elastiekje waarmee je (door te rammelen) kon applaudiseren.

      Maar het was wel leuk om nu eindelijk eens na al die jaren te weten wat er in die Xmas crackers zat!

      Verwijderen
  2. Toch een aardig gebruik van die Engelsen.

    Je kaart was mooi op tijd hoor. Ik was er blij mee.
    Engeland brengt je wel mooie verhalen. Hier en ehhh... elders. Mag dat elders overigens bekend zijn als zijnde van jou? Of moet dat gescheiden blijven.
    Zo niet dan ga ik (goed voornemen) vanaf 1-1 je blogjes eens onder de aandacht brengen. Want heel je fanclub is uit elkaar gedonderd. Je verdient beter.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. door de ogen van suzanne27 december 2012 om 17:40

      dat elders mag onder de naam van elders bekend blijven als dat geen probleem vormt ;-)

      ik weet niet of mijn mail is aangekomen hierover bij je???
      groetjes!

      Verwijderen
  3. Die is binnen. Uw wens zal worden eerbiedigd. :-)

    BeantwoordenVerwijderen