zaterdag 13 februari 2016

Tea Topic: Als je de hele dag één gerecht moest eten, wat zou dat dan zijn?

Dat is nogal een vraag. Want elke dag... en maar één gerecht???? Mezelf een beetje kennende zou ik dat vrij snel saai gaan vinden.

Maar als ik nu, op dit moment een antwoord moet bedenken, dan denk ik dat ik het wel zou weten.

Een tijdje terug werd ik uitgenodigd door een oude bekende om bij haar te komen eten. Zij introduceerde iets nieuws in mijn leven: de stoompan.

En nee, dat is niet hetzelfde als een snelkookpan, maar exact wat de omschrijving al zegt: een pan waarin je voedsel gaar stoomt. Hoe werkt dat? heel simpel... In het onderste pannetje doe je water, in het pannetje daarop doe je bijvoorbeeld aardappels en in het bovenste pannetje doe je bijvoorbeeld groenten.En niet te vergeten: daar bovenop plaats je het deksel. Omdat de twee bovenste pannetjes gaatjes hebben, zal de inhoud ervan door de opstijgende stoom van het kokende water in de onderste laag, gaar gekookt worden.

En nu weet ik niet of dat slechts in mijn hoofd zit of dat het echt zo is, maar alles smaakt veel lekkerder als het uit dat pannetje komt, dan wanneer ik het in een pannetje met water gekookt heb.

Wat heeft dit nou in vredesnaam te maken met de vraag van vandaag?

Nou heel simpel. Sinds ik dat pannetje heb, ben ik daarmee veel aan het uittesten. Of nou ja veel, dat nou eigenlijk niet want ik blijf steeds steken bij hetzelfde.
Ik stoom steeds aardappeltjes en sperzieboontjes en die peuzel ik dan op met ketchup. Steeds vaker laat ik de aardappeltjes gewoon weg en eet ik dus alleen de sperzieboontjes, al dan niet met de ketchup. En het begint momenteel op een ware verslaving te lijken!

Dus als ik dan toch op één gerecht moet leven dan kies ik voor gestoomde aardappeltjes en sperziebonen met ketchup.....

Hoe lang ik dat vol zou houden weet ik niet, maar voor nu is dat mijn keuze!



2 opmerkingen:

  1. Nou ja, er zijn zoveel soorten boontjes, ik zou die allemaal uit proberen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tja, ik ben niet zo van het uitproberen en veranderen enzo, dus ik hou het op sperzieboontjes!
      Hoewel mijn hoofd nu ineens aan witte bonen in tomatensalsa moet denken! Ik weet wat ik maandag eet! ;)

      Verwijderen